۲ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

باغ آرزوها در اوز

تاتر باغ آرزوها ، کاری از گروه نمایشی صبا ، شهرستان گراش ، بمدت دو روز ، در تالار زیبای پروین اعتصامی دانشگاه پیام نور مرکز اوز بروی صحنه رفت. این اثر که نوشته محمد چرمشیر و به کارگردانی علی فخری و هماهنگی و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اوز به مرحله اجرا رسید، با بازی خوب و دل انگیز بازیگران این تاتر رنگ دیگری بخود گرفت و پس از مدتها از گراش یک تاتر با اصول اساسی تاتر را شاهد بودیم. 

در باغ آرزوها سه جوان نابینا که در یتیم خانه ای تک و تنها بزرگ شده و شکل گرفته اند، در خیال خود شخصی را ساخته اند که روزی می آید و آنها را از آنجا می برد و به نوعی بهشت را برای آنها تداعی مینماید. آقای لستو، راننده مینی بوس آبی رنگ فرشته نجات آنهاست که وجود خارجی ندارد و .......

بازی گیرای عاطفه امین زاده ، سارا آذربادگان و زهرا راستی ، بخصوص نفر آخر که بنا به گفته کارگردان نمایش اولین اجرای تاتری خود را تجربه می کرد ، با تمام محدودیت های بازی در صحنه جهت خانمها، خوب از کار در آمده بود و قابل قبول مینمود . 

تعامل و همکاری اداره ارشاد و انجمن نمایش اوز با اداره ارشاد گراش و اینکه این تاتر قرار است هفته آینده در لار نیز بروی صحنه باشد ، در نوع خودش ستودنی است و امید میرود مردم عزیز هم حمایت خود را از گروههای نمایشی مثل همیشه دریغ ننمایند تا شاهد رسیدن تاتر به جایگاه اصلی خود باشیم.

۲۶ آذر ۹۴ ، ۲۱:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شهرام حسین نیا

تئاتر و جایگاه واقعی در منطقه جنوب فارس

دیشب به دعوت رییس اداره ارشاد گراش به دیدن تئاتر باغ آرزوها نوشته محمد چرمشیر و کارگردانی علی فخری رفتیم, دوستان انجمن نمایش اوز همراه با اعضای گروه نمایش صحنه و ققنوس با خوش آمد گویی کارگردان تئاتر باغ آرزوها و عوامل آن , در شهرستان گراش برای ساعاتی دور هم جمع شدیم تا تئاتر ببینیم.

چند شب پیش هم تئاتر نفر چهارم نوشته محمد صالح سلطانی سروستانی به کارگردانی سید موسی احمدی زاده, کاری از انجمن نمایش دانشگاه پیام نور بروی صحنه بود که دوستان از آن هم دیدن کردند.

اما آنچه برایم جالب توجه می نمود , اینکه کم کم میل به کار کردن تئاتر و اجرای آن , در منطقه جنوب فارس دارد راه خود را پیدا مینماید و این بسی جای خوشحالی دارد.

در بروشور باغ آرزوها آمده است : (( به سوی تئاتر جدی )) . در میان هفت هنر , تئاتر همواره به عنوان هنری پیشرو شناخته شده است. هنری که همواره چند گام جلوتر , مرزهای فرهنگ و هنر را به پیش می برد.

در این سالها صحنه های گراش انواع مختلفی از جنگ و نمایش را به خود دیده است اما کمتر شاهد کارهایی بوده ایم که بتوان آن را تئاتر نامید. نمایش باغ آرزوها می تواند آغازی برای گذشتن از جنبه های سرگرم کنندگی و رسیدن به یک تئاتر جدی باشد.

......

و این خوشحال کننده است , بعد از لار و اوز که تئاتر خود را یکبار دیگر احیا نمودند و هنرمندان سخت مشغول کارهای تئاتری هستند , هنرمندان گراش هم به خود آمدند و حال جمع تئاتری منطقه جنوب فارس فعال تر از همیشه خواهد شد.

وقتی به این چند ماه اخیر نگاهی می اندازیم خبر ها خوشحال کننده تر هم می شود.

بعد از اجرای موفق تئاتر گرگم و گله میبرم گروه نمایشی صحنه در مهرماه و اجرای نمایش حق من انجمن نمایش دانشگاه آزاد  اوز در همان ماه ,اجرای دو تئاتر همزمان در آذر ماه نیز از دانشگاه پیام نور اوز و گروه نمایش صبا از گراش را شاهد بودیم , به همه اینها اضافه کنیم که گروههای نمایشی اوز سه کار تئاتر در حال تمرین و اماده سازی دارند که احتمالا تا اواخر سال اجرای انها را نیز شاهد خواهیم بود و اینکه انجمن نمایش استان قصد دارد برای همه هنرمندان تئاتر سابقه ایجاد نموده و کارت عضویت صادر کند ما را کاملا قانع خواهد کرد که تئاتر به جایگاه واقعی خود خواهد رسید.

۰۷ آذر ۹۴ ، ۱۴:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شهرام حسین نیا