۷ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

تهیه کننده تئاتر

معمولا در جامعه تئاتری ما و بویژه منطقه اوز , تهیه کننده تئاتر آنچنان که باید مورد توجه قرار نمیگیرد و معمولا در حین اجرا و پس از آن زوم اصلی تماشاگر بر روی بازیگران و اگر انتقادی هم باشد بیشتر متوجه بازیگر و کارگردان اثر است , اما این نگاه , نگاهی یک سویه و اشتباه است.

تهیه کننده نقش مهمی را در صنعت سینما , تئاتر , رادیو و تلویزیون دارد.

ادامه مطلب...
۲۷ مهر ۹۴ ، ۱۱:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شهرام حسین نیا

درباره مطلبی با عنوان خنداندن به چه قیمتی؟

همین چند ساعت پیش مطلبی بنام خنداندن به چه قیمتی , در خصوص نقد تئاتر حق من کاری از گروه نمایش دانشگاه آزاد اسلامی اوز , به سرعت در فضای مجازی در حال پخش بود و البته بی نام , و برخی آن را منتسب به اینجانب و گروه هنری صحنه میدانند که بایستی در این خصوص توضیحاتی داده شود.


بنده سال هاست که در امر نقد تئاتر فعالیت میکنم و البته نه بصورت حرفه ای , اما از آنجا که نقد را دوست داشته و به نوعی حرمت اجرای یک تئاتر را با نقد آن میدانم , بنابراین روشهای اصولی آن را دنبال و با کمک بسیاری از دوستان و کارگردانان گذشته به این امر پرداخته و سپس با عضویت در گروه هنری صحنه اوز این روند را از طریق گروه , ادامه دادیم. تئاترهای زیبا و قوی سالهای پیش همانند برگشتی در کار نیست به کارگردانی علیرضا عندلیب و تئاتر رقص کاغذ پاره ها و قصه های درگوشی به کارگردانی علیرضا خادمپور از مواردی بودند که جلسه مختص نقد و بررسی روی آنها انجام و آنها را نقد و بررسی نمودیم.

 اما اکنون مطلب نقدی با عنوان خنداندن به چه قیمتی دست بدست می گردد که با همه اصول نقد مغایرت دارد. البته نگارنده نامشخص آن قید نموده که منتقد نیست و فقط شاید درد دل این شخص , نسبت به فرهنگ و زبان اوز و ... باشد.

لذا گروه هنری صحنه اوز صریحا خاطر نشان می نماید که این نوشته به هیچ عنوان منتسب به گروه هنری صحنه نیست و اگر نقدی در خصوص هر تئاتری در میان باشد , به صورت اصولی و بر اساس قوانین اداره ارشاد و با نام گروه هنری صحنه اوز خواهد بود.

البته بهتر بود متولیان تئاتر در اوز در خصوص نمایشهایی که مجوز می گیرند و اجرا می شوند کمی با حوصله تر و البته دقیق تر باشند تا شاهد الفاظ نادرست در نمایش ها و سپس این چنین به هم تاختن نباشیم.

۲۱ مهر ۹۴ ، ۱۹:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شهرام حسین نیا

نقد و بررسی اجرای تئاتر گرگم و گله می برم

گرگم و گله می برم , تئاتری ویژه کودکان و بزرگسالان بود که توسط گروه هنر های نمایشی صحنه اوز , از تاریخ 7/7/94 الی 17/7/94 , در سالن آمفی تئاتر پروین اعتصامی دانشگاه پیام نور مرکز اوز , به روی صحنه رفت و پس از ایام محرم و صفر در مناطق دیگری به شرط مهیا بودن شرایط ادامه اجرا خواهد داشت.

ادامه مطلب...
۱۳ مهر ۹۴ ، ۱۱:۰۶ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شهرام حسین نیا

استقبال پرشور همشهریان از تئاتر گرگم و گله می برم

استقبال بی نظیر همشهریان عزیز در 4 روز اول اجرای تئاتر گرگم و گله می برم , نشان داده است که فرهنگ تماشای یک تئاتر خوب و قوی هنوز در دل مردم بیدار مانده است. و این ما را به آینده ای روشن برای تئاتر اوز امیدوار ساخته است.

ادامه مطلب...
۱۱ مهر ۹۴ ، ۰۹:۱۶ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شهرام حسین نیا

مراکز فروش بلیط تئاتر گرگم و گله می برم

دانشگاه پیام نور مرکز اوز , عکاسی مولن روژ , لوازم التحریر مولوی و آیس پک , مراکزی هستند که همشهریان می توانند بلیط تهیه نمایند.

شایان ذکر است عزیزان به موارد ذیل توجه داشته باشند:

1) در هنگام خرید بلیط نمایش , به مهر گروه هنری صحنه در پشت بلیط دقت نمایید , از خرید بلیط های فاقد مهر خودداری کنید.

2) به هیچ عنوان غیر از مراکز ذکر شده از شخصی یا مراکز دیگری بلیط تهیه ننمایید.

3) گروه های 20 نفر با بالا شامل تخفیف 1000 تومان به ازای هر نفر در قیمت بلیط خواهند شد.

4) موسسه ها , مهد کودک ها , کودکستانها و مدرسه هایی که مایلند عزیزان خود را دسته جمعی به تماشای تئاتر بیاورند , لطفا جهت رزو روز و بلیط با شماره 09171801770 (حسین نیا ) تماس حاصل نمایند.

5) توصیه می کنیم جهت بها دادن به شخصیت کودکان , والدین جهت تماشای تئاتر با کودکان همراه باشند.

6) با توجه به اینکه اغلب سنت ها و بازیهای محلی ما بدست فراموشی سپرده شده و کودک امروز غرق در فضای مجازی و الکترونیک بوده و خطر فرهنگی بزرگی آنها را تهدید می نماید , خواهشمندیم جهت سلامتی و حفظ شخصیت کودکان خود , تلفن همراه خود را در خانه جا بگذارید و یا حتی المقدور در حین نمایش خاموش نمایید. بگذارید فکر کنیم یک ساعت بدور از فضای مجازی و اینترنت و .... با هم خوش باشیم.

۰۵ مهر ۹۴ ، ۰۸:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شهرام حسین نیا

تئاتر گرگم و گله می برم با اجرای شاد شاد , ویژه تمام سنین

فرصت را از دست ندهید , اجرای تئاتر کودکان و نوجوانان با کیفیتی کاملا متفاوت که تاکنون در اوز اجرا نشده است.

ضمنا برخی از افراد نا آگاه سعی در تخریب گروه هنری صحنه دارند و شایعاتی دال بر بلیط با قیمت ده هزار تومان تا پانزده هزار تومان براه انداخته اند , لذا گروه هنری صحنه , صریحا تاکید می نماید هدف اصلی اعتلای دوباره تئاتر به معنای واقعی در اوز است و چشمداشت مالی در رده های بعدی قرار خواهد داشت , کما اینکه عوامل و بازیگران این تئاتر , شش ماه یکسره در حال تمرین هستند .

بنابراین قطعا ما , در حد توانمان اجرایی قوی خواهیم داشت و از هر گونه اجرا در حالت ضعیف پرهیز نموده , زیرا شخصیت و فرهنگ تماشاگری که زحمت دیدن تئاتر را به خود خواهد داد از هر چیزی برایمان با ارزش تر است.

لذا قیمت بلیط تئاتر گرگم و گله می برم مبلغ 6000 تومان اعلام گردیده که جهت گروههای 20 نفر به بالا , مبلغ بلیط به 5000 تومان کاهش خواهد یافت.

موید و پیروز باشید.... منتظر قدوم مبارکتان هستیم..

۰۴ مهر ۹۴ ، ۱۰:۲۳ ۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شهرام حسین نیا

اجرای تئاتر ویژه کودکان و بزرگسالان

منتظرتون هستیم.

ما شاید اولین نباشیم ولی قطعا سعی خواهیم کرد بهترین باشیم.

۰۱ مهر ۹۴ ، ۱۱:۰۳ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شهرام حسین نیا