در خصوص عدم رونق و استقبال تئاتر در اوز , بر آن شدیم تا مشکلات این هنر ظریف را از زبان هنرمندان این رشته جویا شویم تا بلکه تلنگری باشد در جهت رفع مشکلات و پیشرفت تئاتر.

""شایان ذکر است موارد ذکر شده توسط هنرمندان , لزوما دیدگاه گروه هنری صحنه در اینجا نیست.""

میلاد پیشداد: هر کار فرهنگی و ورزشی باید از مدارس شروع شود و متاسفانه امروز شاهد برگزاری نمایش , مانند سالهای نه چندان دور در مدارس نیستیم و به نظرم حتی در مناسبتهایی مانند 22 بهمن هم دیگر , مانند سالهای گذشته در مدارس نمایش ویژه ای برگزار نمیشود. به نظرم این خود به تنهایی یک دلیل محکم است.


شهرام حسین نیا : تئاتر در اوز اصولی پایه گذاری نشده است. بها دادن به کودکان و نوجوانان کمتر مد نظر بوده و یا در حد برگزاری فرمالیته و بدون اصول اساسی نمایش می باشد که گاها توسط مسئولین فرهنگی در مدارس و موسسه ها اجرا می شود که هیچ آگاهی و سواد آکادمیک از اصول اولیه تئاتر ندارند.

گروه های مختلف هنری پس از چندی , با قحطی بازیگر و کارگردان روبرو می شوند , کما اینکه اغلب بازیگران در تئاتر بدلیل عدم حرفه ای بودن این هنر در اوز , به دید حاشیه به آن نگاه می کنند و برای امرار معاش و گذران زندگی مجبور به وارد شدن در بازار کار و یا ترک دیار می گردند.

ذکر این نکته ضروری است که حمایت نهاد ها علی الخصوص اداره ارشاد و خیرین , همچنین شرکتهای معتبر به عنوان اسپانسر قوی , نقش بسزایی در رونق تئاتر خواهد داشت.


بهزاد کرامتی : فعالیتهای فرهنگی منسجم , بخصوص تئاتر , مکان مناسب برای تمرین و اجرا لازم دارد و نبود آن باعث بیراهه رفتن و سردر گمی و بی حوصلگی افراد هنرمند می شود. نبود مسئول فرهنگی آگاه و مناسب در اجرای برنامه های فرهنگی نیز مزید بر علت است.

متاسفانه امروزه می بینیم مکان ها و سالن هایی که خیرین میسازند و در اختیار نهاد ها و سازمان ها , بخصوص آموزش و پرورش و مدارس قرار داده میشود , استفاده صحیح برای عموم مردم را شامل نمی شود و عدم حمایت یک مدیر و اجازه استفاده ندادن از سالن ها در مدارس , نوعی بی انگیزگی در هنرمندان ایجاد خواهد کرد.


فریبا جوکار : عدم توجه خانواده ها به مقوله فرهنگ و خصوصا کارهای هنری , باعث شده که تئاتر هم بی نصیب نماند.

سالها قبل شور و اشتیاق دانش آموزان و خانواده ها در استقبال تئاتر , بی نظیر بود که این باعث دلگرمی گروه های فعال در شهر شده بود. البته شاید ورود موبایل و لب تاپ و اینترنت هم بی تاثیر نباشد.


احسان دانشی: 1) غیبت ناگهانی و دوری از شهر تعداد زیادی از هنر پیشگان 2) سنگ اندازی تعدادی از مسئولین و سخت گیریهای بی مورد 3) جو ناخوش آیند برخی خانواده ها نسبت به حضور هنرپیشگان زن 4) کنار کشیدن برخی از هنرمندان و کارگردانان خوب , بجهت مشکلات مالی و خانوادگی , با وجود حضور در شهر 5)عدم وجود امکانات و مدیریت خوب در شهر 6)بی توجهی برخی مسئولین و خیرین به تئاتر اوز